Online, e-kereskedelmi stratégia tervezés

Megrendelőink, ügyfeleink számára elérhetővé tesszük és közelebb hozzuk az online világot, növeljük az értékesítési folyamat hatékonyságát, hosszútávú online stratégiát dolgozunk ki.

Önnek is lehet sikeres e-kereskedelmi stratégiája, webáruháza.

Segítségünkkel sikeres webáruházat nyithat, felkészítjük egy webáruház jogi veszélyeire, megmutatjuk a fizetési lehetőségeket, átnézzük közösen a konkurenciát, SWOT analízist végzünk és érthető módon elmagyarázzuk azokat az online fogalmakat, rövidítéseket, melyek ismerete az online világban elengedhetetlen, mint például a ROI számítás, CPC, PPC vagy a különféle látogatottsági statisztikák elemzése (UV, Pageview, stb.).

Elemzés


Mielőtt belevágunk, fontos a kereskedelmi elemzés, felkészülés:

  • a termék, termékcsoport aktuális piaci helyzete
  • a termék fogyasztóinak vásárlási (internetes és offline) szokásai; ki-mit-mikor vásárol az interneten
  • a webáruházzal szembeni fogyasztói elvárások (szakmaiság, fotóminőség, stb.)
  • vásárlók pozícionálása, demográfiai adatok elemzése (a teljes magyarországi lakosságon, kor- és célcsoportra bontva)
  • konkurencia, piaci szereplők mélyreható elemzése
  • GKI szakágazati elemzések követése

Tervezés - Webáruház indítási lépések


Termék struktúra, és szortiment kialakítás

Közösen kialakítjuk, normalizáljuk az online termékválasztékot, könnyen átlátható és vevőbarát kategóriarendszert alakítunk ki. Fontos az átlátható és nem túl mély termék struktúra, melyben potenciális vevőink az őt érdeklő terméket keresik.

Jogi szabályzatok összeállítása

Megfogalmazzuk vagy a meglévő online jogi környezetet pontosítjuk, figyelembevéve a magyarországi (és uniós) törvényi szabályozást és a szakmai szervezetek álláspontját, így elkerülve a webáruház bírságolását. [2012-es webáruház vizsgálat]

Értékesítési folyamatok megtervezése

Ha nem néhány termékes webáruházat nyitunk, akkor szükséges a teljes működési folyamatot átgondolni és megtervezni. Kezelnünk kell a termék bevételezésétől az ügyfélhez való eljuttatásig az összes lépést, többek között a számlázást, szállítást és a garanciális cserét is.

Fizetési módok, bankkártya elfogadás

Utánvét, átutalás, bankkártyás fizetés, paypal? Melyikre van szükség? Meghatározzuk a webáruházra (célcsoportjára) szabott legjobb megoldást, és segítünk a lebonyolításban, szerződéskötésben.

Szállítási módok, díjak és feltételek

Szoros összefüggésben kell kidolgozni a fizetési módokkal, az utánvétes fizetési lehetőséggel, a csomag súlyával és méretével, belföldi vagy külföldi szállítás, biztosítás, stb. Szállító partner választás és szerződéskötés.

Online kereskedelmi tárgyaláshoz felkészítés

Webáruház beszállítói tárgyalások részletes felkészítése pontról pontra (logisztika, akciós ütemterv, fizetési határidő, árrés, stb).

Kereskedelmi ütemterv készítése

Összeállítunk egy optimális termékcsoport és üzletágbővítés javaslatot, ami a meglévő szortimentre épül.

adminisztrációs rendszerek betanítása

Hatékony szervezetet alakítunk ki a webshophoz kapcsolódó napi feladatok elvégzéséhez.

Technológia tervezés

Rendszerint alábecsülik, de ugyanilyen fontos a webáruház technológiai tervezése, mind a háttérben, mind a vevő felé:

  • szükséges informatikai háttér
  • meglévő rendszerhez, üzlethez – készlethez való illeszkedés
  • tömeges adat-kezelés (importálás, vonalkód nyomtatás)
  • banki rendszerekhez való kapcsolódás (kártyás fizetés, mobil pos terminál)
  • szállítás követés (kommisiózás, átadás szállítónak, nyomonkövetés, beszedés)
  • sms tájékoztatás (kiemelt szolgáltatásokhoz)
  • mobil fizetés (Mastercard Mobile)

Statisztikák



Az online jelenlét, értékesítés önmagában nem elég. A fejlődéshez szükség van a visszajelzésekre és a statisztikákra.
A webáruház működése során több statisztikát is kötelező követni, melyek jó támpontot adnak. Ezeket a számokat egy jól konfigurált és részleteiben is beállított Google Analytics statisztikával tudjuk követni – teljesen ingyenesen.

Nem kell ezekkel a technikákkal bajlódnia, beállítjuk Google Analytics-ét és elvégezzük ezeket az elemzéseket, javaslatokat teszünk az esetleges szükséges változtatásokra is.

Mik ezek a látogatottsági mérőszámok?

  • látogatások száma / egyedi látogatok
  • oldamegtekintések száma
  • új / visszatérő látogatások aránya
  • visszafordulási arány
  • látogatás hossza
  • látogatok demográfia adatai (város, nyelv)
  • technikai információk (böngésző, mobil eszköz)

Kiemelkedően fontos e-kereskedelmi mutatók

  • termékek teljesítése: milyen termékeket vásárolnak, milyen mennyiségben és értékben
  • vásárlások: kosár összeértéke, termékek száma
  • vásárló: milyen úton ért el a vásárlásig, mennyi idő telt el az első vásárlásig
  • honnan érkezett a vásárló, fizetett kampánynól, esetleg Facebook kattintásból?
  • konverzió: mely csatornákból lett több vásárlás, bannerből vagy hírlevélből?
  • mikor küldjünk hírlevelet? reggel? kedden? csütörtökön?
  • honnan van több látogató, vásárló? Budapest? Nyugat- vagy Kelet-magyarország?

...akikkel már dolgoztunk


Offline kereskedelmi stratégia kialakítás

Teljes átfogó friss képet adunk a magyarországi kiskereskedelem lehetőségeiről, eredményeiről. Munkatársaink, partnereink releváns tudásbázisával optimalizáljuk és biztosítjuk a vállalat új értékesítési lehetőségeit.

Termékfejlesztés, bevezetés


Meghatározzuk az új termék életgörbéjét, az első kreatív ötlettől, a termék fizikai kosárba kerüléséig.

Piaci környezet elemzése


Elemezzük a magyarországi hagyományos kereskedelmi csatornákat, az értékesítésre tervezett termékcsoportra vetítve.

Forgalmi adatok elemzése


Árrés, forgalom, darabszám adatok elemzésével segítünk pozícionálni a terméket a meghatározott értékesítési csatornába.

Árrés, és jövedelmezhetőség vizsgálat


Visszatérítések, bónuszok, sávos eladási limitek utáni százalékok, marketing ellentételezések, fix kampány büdzsé tervek.
Segítünk kalkulációt készíteni, elsődlegesen szem előtt tartva a jövedelmezhetőség maximalizását, a fogyasztók elérését.

Versenytárs, és konkurencia termék elemzése


Felmérjük a versenytárs teljes egészéves értékesítési aktivítását, adatokkal támasztjuk alá, amivel növeljük és stabilizáljuk a termékcsoport értékesítését.

Céljaink


Értékesítés növelés » Vásárlói hűség növelés » Elégedett ügyfél-kezelés » Hatékonyság növelése – költségek csökkentése